Psichologija Kasdien

apie kasdienius dalykus – paprastai

Šventės ateina ir į darbo kolektyvus…

Gal prieš 20 ar 25 metus viename žurnale vyko diskusija: „Ar darbo rūbas tinka šventei?“. Dabar, artėjant Kalėdoms, ją nejučia prisiminiau bekalbėdama su personalo specialistėmis ir vadovėmis apie vakarėlių organizavimą įmonėse. Pasirodo, ne toks jau paprastas reikalas tai yra… Ėmėme skaičiuoti „už“ ir „prieš“, aptarinėti visas įmanomas naudas ir pavojus, ir vis tik pliusų šventinių vakarėlių organizacijose naudai radome daugiau. Žinoma, jei tik tinkamai bus pasirengta. O kad tai pavyktų, nusprendėme pasidalinti mintimis ir su jumis, žurnalo skaitytojais. Juk jei ne organizatoriai būsite, tai gal šventės dalyviai… O jei nutuoksite, kaip toks renginys gimsta, galbūt tai padės įvertinti ir jo rengėjų triūsą, ir naudą, kurios buvo tikėtasi visam kolektyvui, ir savo asmenines galimybes bei progas. Na, o jei jūsų organizacijose tokie renginiai neorganizuojami, tiesiog pagalvokite apie tai, ir gal būt suprasite, kodėl būtent toks sprendimas buvo priimtas.

Keleto „personalistčių“ mintis sudėjome į „Aš ir psichologija“ žurmalą – taip gavosi visai rimtas straipsnis. Tikiuosi, gal kam padės priimti sprendimą… O išvados? Štai ir jos:

Jei ketinate surengti savo kolektyve Kalėdų vakarėlį, nepamirškite, jog:

  • toks renginys organizacijai – tai ne išlaidos, o investicija, ir investuojama yra į geresnius ryšius tarp kolegų, mikroklimato gerinimą, darbuotojų motyvaciją, lojalumą įmonei ir pan..
  • kaip ir su bet kokia investicija, ji turi būti protinga ir apskaičiuota. Daugiau – tai nereiškia geriau. Per brangus renginys gali sukelti net priešingą efektą: jei atlyginimas beveik minimalus, o puotai skiriama daug, kils labai prieštaringų minčių, kam viso to reikia…
  • kiekviena investicija nuo išlaidavimo skiriasi tuo, kad turi tikslą – žinokite, ko siekiate planuojamu renginiu.
  • tradicijos padeda sukurti organizacijos kultūrą, tai – jos dalis. Tačiau nepamirškite, kad tradicijos yra pasikartojantis dalykas, kuris bet kokiom sąlygom turi būti saugomas. Jei visada darėte Kalėdų vakarėlius (o gal keliones ar rengėte dovanas), ir jie visiems tapo svarbiu dalyku, darykite kas benutiktų. Geriau tegu keičiasi kaina, maršrutas, vieta, bet ne pats faktas, kad tai vyksta ir toliau.
  • Kalėdų šventės renginys – tai padėka darbuotojams už visų metų darbą ir atsidavimą. Kad padėka būtų nuoširdi, tiesiog širdyse turi būti nuostata „mes norime padovanoti jums džiaugsmą už tai, kad buvote kartu“. Tačiau jei šios nuostatos nebus jaučiama kasdienybėje, dovana/padėka gali būti nepriimta, nes bus suprasta kaip nenuoširdi.
  • kai perkame dovanas draugams, paprastai stengiamės įsivaizduoti, kas jiems patiktų – juk ne sau perkame… Taip ir su Kalėdų vakarėliais – jei tai dovana darbuotojams, vertėtų apsiklausinėti ir sužinoti jų nuomonę tuo klausimu. Priešingu atveju gali gautis kaip tam priežodyje: „perku degtinę ir dar pijokus samdau…“ – vadovai jausis padarę gerą darbą ir išleidę daug pinigų, o darbuotojai – verčiami iš pareigos dalyvauti ten, kur jie nenorėtų būti. Demotyvacija ir veltui išmesti pinigai – bene blogiausias tokio vakarėlio rezultatas.
  • Kalėdų laikotarpis – ypatingas, nes paprastai visą gruodį vyksta įvairūs renginiai vaikams ir šeimai, visur reikia dalyvauti, ruoštis, ieškoti dovanų draugams ir giminėms… ir tiesiog fiziškai nebelieka nei laiko, nei jėgų dar vienam vakarėliui. O jei dar ir darbe reikia parengti metines ataskaitas… Todėl pagalvokite apie tinkamą laiką ar šventės formą.
  • taip pat pagalvokite apie grupių, kurioms bus rengiama šventė, „sukomplektavimą“. Tai aktualu labai didelėms organizacijoms. Taip vadinami korporatyviniai renginiai, kuriuose dalyvauja keli šimtai darbuotojų, ne visada yra geriausia išeitis. Ypač jei darbuotojų grupių (pamainos, cechai ir pan….) yra daug, ir jos labai skirtingos savo interesais, tradicijomis, vertybėmis… Dažnai juk net ir dalyvauti visi negali, belieka pasiųsti tik atstovus, o kiti darosi šventę savarankiškai „susimetę“. Kaip išeitis galėtų būti atskiri jaukūs vakarėliai padaliniams, pamainoms, skyriams.
  • ir svarbiausia – nepamirškite, kad tokio renginio organizavimas yra didelis ir atsakingas darbas, kurį kažkas turi nuveikti. Net jei kolektyvas įtraukiamas, ir dirba visa kūrybinė grupė, tie atsakingieji (paprastai tai būna personalo skyriaus žmonės) atsipalaiduoja tik šventei pasibaigus…

Patarimai einantiems į organizacijos vakarėlį:

  • Nepainiokite organizacijos vakarėlio su draugų vakarėliais. Atsipalaiduoti galima, bet – su saiku.
  • Dalyvaukite – rengėjai to tikisi iš jūsų. Jūsų noras ateiti – jau didelis jų triūso pripažinimas, o juk kiekvienas nori būti įvertintas…
  • Būkite aktyvus – prisidėkite prie ruošimo, dalyvaukite komandinėse užduotyse. Jūs turite progą „pasikelti reitingus“, atskleisti savo sugebėjimus ir sudaryti įspūdį.
  • Išnaudokite galimybes susipažinti su naujais žmonėmis bei geriau pažinti rečiau sutinkamus kolegas. Pasistenkite, kad ir jūs taptumėte pažįstamu kitiems.
  • Stebėkite žmones. Ypač jei esate naujokas kolektyve – geresnės progos gali tekti laukti gerą pusmetį.
  • Jei jums nepatinka renginys, pagalvokite, ką, būdamas organizatoriumi, darytumėte kitaip. Pasisiūlykite kitąkart prisidėti prie organizatorių komandos.
tiesiog straipsniai. Parašė Eglė Masalskienė. Komentarų dar nėra

Komentuok

Vardas
El. paštas
WWW
Komentaras